Društvena mreža Tviter saopštila je da će sarađivati sa Rojtersom i Asošiejted presom (AP), najvećim novinskim agencijama u svetu, na razotkrivanju dezinformacija, javio je BBC.

Biće to prvi put da Tviter sarađuje sa novinskim agencijama na proveri činjenica a od ranije Rojters i AP to rade sa Fejsbukom.

Navodi se da će novinske agencije pomoći Tviteru da ponudi širi kontekst i više "bekgraund" informacija o događajima koji za rezultat imaju veliki broj tvitova.

Tviter se nada da će to doprineti sprečavanju širenja dezinformacija.

Kako je naveo Tviter, partnerstvo sa Rojtersom i AP će mu omogućiti da u situacijama "kada su činjenice sporne" brzo obezbedi tačne i verodostojne informacije.

"Umesto da čeka da nešto postane viralno, Tviter će kontekstualizovati razvoj diskusije (na mreži)", navela je ta kompanija.

Trenutno Tviterov tim za organizovanje i selektovanje, kada se na mreži pojavi nešto kontroverzno, pronalazi i promoviše relevantan kontekst iz pouzdanih izvora kako bi onemogućio širenje potencijalno obmanjujućih informacija koje postavljaju korisnici.

Na blogu je Tviter poručio da će mu novi program omogućiti da "poveća obim i brzinu" rada jer će mu unaprediti "kapacitet da ponudi pouzdan kontekst u konverzaciji na Tviteru".

Kako je navela ta kompanija, "materijal" sa Rojtersa i AP će unaprediti kredibilitet informacija na platformi u slučajevima kada Tviterov tim "nema specifično znanje ili pristup" nekoj temi.

To je prvi put da Tviter formalno sarađuje sa novinskim organizacijama na promociji tačnih informacija na njegovoj platformi, rekao je portparol te društvene mreže.

Kako prenosi BBC, Tviter će raditi odvojeno sa dve rivalske novinske agencije i za početak će biti fokusirani na sadržaje na engleskom.

Hazel Baker iz Rojtersa rekao je da su poverenje, tačnost i nepristrasnost u "srcu onoga što Rojters radi svaki dan" dok je Tom Januševski iz AP rekao da ta agencija ima "dugu istoriju bliske saradnje sa Tviterom, kao i drugim platformama, na širenju dometa činjeničnog novinarstva".

Tviter je takođe saopštio da će rad sa agencijama biti nezavisan od rada njegovih timova za poverenje i bezbednost koji utvrđuju da li tvitovi krše pravila te društvene mreže.

Rad tih timova uključuje označavanje tvitova koji sadrže manipulacije, izborne dezinformacije...

U izveštaju NYU Stern za 2020. navodi se da Tviter ima oko 1.500 moderatora uz 199 miliona korisnika širom sveta na dnevnom nivou.

Izvor: BBC

Foto: Beta/AP