Potpredsednica Evropske komisije za vrednosti i transparentnost Vera Jurova pridružila se pozivu medijskih aktera sa konferencije MediaforJurop (Media4Europe) na veću saradnju i istraživanja kako bi se podstakla medijska industrija.

"Čvrsto verujemo da saradnja preko granica i između medija može da donese nove ideje i 'hrani' inovacije", rekla je evrokomesarka na nedavnoj konferenciji.

Takođe je rekla da nijedan novinar ne sme da umre ili bude povređen zato što radi svoj posao ponavljajući jedan od osnovnih principa slobode štampe u sve više neprijateljskom okruženju za novinare širom Evrope.

Bezbednost novinara biće u centru Evropskog medijskog foruma, dijaloga koji uključuje niz zainteresovanih strana u medijskom sektoru. Komisija planira drugu sednicu tog foruma u novembru, pred uvođenje Zakona o slobodi medija i zakona o zlouptrebi tužbi protiv medijskih poslenika 2022.

Jurova je u govoru pobrojala nedavne korake Komsije u vezi slobode medija, uključujući pokretanje javne rasprave o zakonu i preporukama o SLAPP tužbama koje se pdižu sa ciljem da se novinari ućutkaju.

Takođe je istkala nedavno donete Preporuke za bezbednost novinara, odnosno smernice članicama EU kako da bolje zaštite svoje medijske profesionalce u onlajn i oflajn prostoru. Predložene mere uključuju usluge pravne, sajber i psihološke podrške novinarima kojima neko preti.

"Takođe smo pozvali na veću zaštitu novinara za vreme demonstracija, veću onlajn bezbednost i podršku, posebno novinarkama", rekla je ona. "Budno ćemo pratiti kako članice primenjuju te preporuke", dodala je.

Među planiranim inicijativama Komisije za medije je i usvajanje Evropskog zakona o slobodi medija kojim bi se, prema nacrtu u koji je EURACTIV imao uvid, uveo nadzorni mehanizam na nivou EU "radi smanjenja opterećenja i pružanja podrške medijskim akterima u uslovima rastućeg političkog mešanja u medijski sektor".

Komisija takođe planira da poveća finansiranje medijskog sektora kroz program NEWS koji će biti u sličnom formatu kao postojeći program finansiranja MEDIA.

Navodi se da su ulaganja i finansiranje osetljiva pitanja za medijski sektor suočen sa potrebom transformacije za digitalnu eru i sada za eru pandemije.

Izvor: EURACTIV.com

Foto: Shutterstock.com