Prodaja hibridnih i električnih automobila u Francuskoj je za poslednje dve godine povećana tri puta, a za to su delom zaslužne subvencije koje država daje za kupovinu tih vozila.

Električni automobili su 2019. činili 2,5% svih prodatih automobila, a ove godine je njihov udeo porastao na 7,5%.

"Ozelenjavanje voznog parka je mnogo veće nego što se očekivalo", saopštilo je ministarstvo ekonomije i finansija.

Francuska vlada je u okviru plana oporavka od pandemije kovida-19 usvojila mere za podršku kupovine vozila koja manje zagađuju životnu sredinu.

Jedna od tih mera su bonusi za kupovinu električnih automobila čiji je cilj da se "podrže domaćinstva dajući im kupovnu moć" i da se podrži "sektor koji je takođe bio pogođen krizom", saopštilo je ministarstvo za ekološku tranziciju.

Iako će tranzicija automobilske industrije biti duga, saopštilo je ministarstvo, izgleda da je za sada na pravom putu, pošto je ove godine odobreno 125.000 bonusa, u poređenju sa 117.000 prošle i 50.000 2019 godine.

U junu 2021. na putevima Francuske bilo je ukupno više od 620.000 električnih i hibridnih automobila, izjavila je za EURACTIV generalna sekretrka Nacionalne asocijacije za razvoj električne mobilnosti Sesil Gube.

Dodala je da na tržištu danas ma 200 različitih modela električnih automobila, u poređenju sa 60 koliko ih je bilo 2018.

Proizvođači automobila su takođe ubrzali proizvodnju električnih automobila, posebno jer su suočeni sa brojnim novim propisima, uključujući strože standarde za emisije uglje-dioksida Euro 7.

Reno, na primer, namerava da do 2030. poveća prodaju električnih automobila na 90%, a PSA grupa želi da prodaja njenih električnih i hibridnih automobila dostigne 70%.

Evropska komisija je 14. jula usvojila paket mera za ostvarenje klimatskih ciljeva koji uključuje da svi novi automobili od 2035. godine budu sa nultom emisijom štetnih gasova.

Da bi podržala povećanu prodaju električnih automobila, Francuska će do kraja 2022. na svim delovima mreže autoputeva postaviti stanice za punjenje, najavio je nedavno ministar saobraćaja Žan-Batist Džebari.

Francuska je jedna od najbolje opremljenih zemalja u Evropi kada su u pitanju stanice za punjenje. U njoj se nalazi više 20% svih stanica u EU.

U okviru francuskog plana oporavka vrednog 100 milijardi evra, 30 milijardi je namenjeno ekološkoj tranziciji. Pored toga, Francuska će dobiti 39,4 milijardi evra za oporavak od EU, od kojih minimun 37% mora bidi iskorišćeno za energetsku tranziciju, ali je Pariz obećao da će gotovo polovinu evropskih fondova investirati u borbu protiv klimatskih promena.

Grupa Zeleni u Evroskom parlamentu je, međutim, skeptična kada su u pitanju ulaganja u hibridna vozila predviđena nekim ekonomskim planovima za oporavak, uključujući planove Francuske i Nemačke.

Prema njihovom mišljenju, investicije u hibridne automobile nisu u skladu sa propisima, jer podrazumevaju upotrebu i motora sa unutrašnjim sagorevanjem kada se baterije isprazne, povećavajući time emisiju ugljen-dioksida.

Zeleni takođe kritikuju podsticaje za kupovinu električnih vozila, smatajući da takve mere imaju uglavnom kratkoročni efekat.

Izvor: EURACTIV.com

Foto: Pixabay.com