Građani Srbije neretko su nezadovoljni uslugama javne uprave, pri čemu često odnosom službenika prema njima, ali prepoznaju napore vlade usmerene na pojednostavljenje administrativnih procedura, rekla je 25. januara v.d pomoćnika direktora Nacionalne akademije za javnu upravu (NAJU) Snežana Antonijević. Ona je pozvala građane da učestvuju u "onlajn" anketi i izaberu dve usluge javne uprave koje im zadaju najviše muke. NAJU će zatim organizovati obuke kako bi unapredila rad službenika i olakšala građanima.

 

Antonijević je podsetila da je proces reforme javne uprave započeo pre desetak godina i da su ostvareni veliki pomaci u njenom funkcionisanju.

 

https://www.euractivdev.com/images/stories/videos/flv/71115.flv

 

Kako je dodala, istraživanja pokazuju da su građani u velikoj meri zadovoljni i da pozitivno opažaju napore vlade u smislu pojednostavljivanja administrativnih procedura, digitalizacije, uspostavljanja i razvoja elektronske uprave.

 

"Ipak smo svesni da su građani neretko nezadovoljni uslugama javne uprave a nezadovoljstvo se dobrim delom odnosi na ponašanje i odnos službenika prema njima", istakla je ona.

 

Zato su upravo službenici u fokusu Nacionalne akademije za javnu upravu kao novoosnovane centralne institucije sistema stručnog usavršavanja.

 

"Cilj nam je da utičemo i doprinesemo razvoju kompetencija službenika u različitim sferama rada ali i razvoju opštih kompetencija, kao što je veština komunikacije", rekla je za EURACTIV.rs i Betu v.d pomoćnika direktora NAJU.

 

Ona je dodala da je kroz obuke Akademije, koja je počela da radi u januaru 2018, samo u toj godini prošlo oko 4.000 polaznika.

 

https://www.euractivdev.com/images/stories/videos/flv/71116.flv

 

Antonijević je kazala da je u fokusu NAJU da razvija raznovrsne programe obuka kojima s jedne strane utiču na poboljšanje usluga koje javna uprava pruža i pojednostavljivanje procedura, a s druge doprinose unapređenju ponašanja službenika prema građanima.

 

Trenutno se u okviru projekta "Podrška NAJU" koji podržava Fond za dobru upravu (GGF) Vlade Ujedinjenog Kraljevstva sprovodi "onlajn" anketa "Šta nas najviše muči?" sa ciljem da se identifikuju usluge koje građanima zadaju najviše problema odnosno one kojima su najmanje zadovoljni.

 

https://www.euractivdev.com/images/stories/videos/flv/71117.flv

 

Anketa na sajtu www.stanasnajvisemuci.rs traje do 10. februara, rekla je Antonijević i pozvala građane da je popune i ukažu na usluge koje treba da bude unapređene.

 

Među ponuđenim su usluge vezane za dečiji dodatak, promenu prebivališta, produženje vozačke dozvole.

 

Za dve, prema mišljenju građana, najproblematičnije usluge biće organizovani treninzi za službenike koji o njima odlučuju, odnosno rezultati ankete će pomoći da se razviju programi obuka koji će biti usmereni kako na unapređenje same usluge, tako i na unapređenje kapaciteta službenika koji te usluge pružaju.

 

Antonijević je rekla i da je novina u radu NAJU pristup "učenje kroz rad" i istakla da će ta institucija biti i dalje posvećena unapređenju kapaciteta i kompetencija službenika i to ne samo onih koje se odnose na komunikaciju, veći i onih potrebnih svim službenicima, kao i onih koje su specifične i stručne za pojedine oblasti rada službenika.

 

"Samo na taj način bićemo u mogućnosti da doprinesemo razvoju profesionalne i odgovorne javne uprave koja je zasnovana na znanju i koja je u velikoj meri okrenuta ka građanima kao svojim korisnicima i ka privredi", zaključila je v.d pomoćnika direktora Nacionalne akademije za javnu upravu.

 

Izvor: EURACTIV.rs

Foto: NAJU, Video: Beta