Domaćinstva u Srbiji su za nepune tri nedelje potrošila dve milijarde dinara na stvaranje zaliha u strahu od širenja epidemije korona virusa, saopštila je kompanija GfK koja se bavi istraživanjem tržišta, preneo je portal Agrosmart. Zbog rasta potrošnje od 20% svoje tržišno učešće najviše su uvećali veliki trgovinski lanci, dok je udeo malih radnji opao.

U Srbiji se za vreme pandemije najviše kupuje brašno, šećer i toalet papir, a najbrojniji kupci su mahom starija domaćinstva, navedeno je na portalu.

Na listi najtraženijih proizvoda u protekle tri nedelje našli su se i smrznuto povrće, konzervirana tunjevina, jaja, testenine, smrznuto pecivo i jestivo ulje.

U istraživanju je analizirano 32 miliona kupovina obavljenih od 24. februara do 15. marta, kada su domaćinstva potrošila dve milijarde dinara.

Vodeći trgovinski lanci u Srbiji povećali su svoja tržišna učešća u ove tri nedelje, uz rast potrošnje domaćinstava od 20%.

Kupci su najviše novca trošili u hipermarketima, diskontnim lancima i supermarketima.

Za to vreme male lokalne radnje i pijace nisu zabeležile značajniji porast, tako da je njihovo tržišno učešće opalo.

Istraživanje GfK-a je pokazalo i da se učešće artikala kupljenih na promociji umanjilo.

Takođe, mlađa domaćinstva i ona sa većom kupovnom moći nisu pribegavala kupovini zaliha ni približno onoliko koliko su to činila starija domaćinstva, kao i ona sa manjom kupovnom moći.

Kupci iz Beograda i Vojvodine su nešto više trošili na zalihe nego domaćinstva u istočnoj i južnoj Srbiji.

Tokom anketiranja domaćinstava pokazalo se da je 26% njih reklo da je veoma zabrinuto zbog epidemije korona virusa.

Izvor: Beta

Foto: Beta/Hina