Projekat Novi Sad - Evropska prestonica kulture dobitnik je nagrade za najbolji trend brend u oblasti kulture u Evropi za 2021. godinu, saopštili su 10. novembra organizatori. Žiri je, kako se navodi, odluku doneo zbog ubedljive koncepcije i prezentacije buduće prestonice kulture, koja se kandidovala sa više malih projekata.

Od ukupno 110 prijavljenih projekata, institucija i pojedinaca iz Nemačke, Švajcarske, Belgije, Belorusije, Francuske, Izraela, Litvanije, Rusije i Srbije, 26 konkurenata je uspelo da se plasira u uži izbor za nagradu Evropskog kulturnog brenda 2021. godine, a odluka o konačnim pobednicima objavljena je 10. novembra.

Četrdesetočlani žiri je ove godine među 110 učesnika odabrao deset laureata. Projekat Novi Sad 2022. uspeo je da "uveri žiri svojom programskom koncepcijom i ukupnim nastupom kao buduća kulturna prestonica, koja se kandidovala sa više malih projekata".

U kategoriji najbolji evropski kulturni brend žiri se odlučio za nemačko društvo Betovenov jubilej 2020  (BTHVN2020), kao najveći izvor muzičkih impulsa Evropi u protekle dve godine i projekt koji je dosledno realizovao svoj brend.

Nagradu za životno delo žiri je dodelio direktorki muzeja holokausta Jad Vašem u Jerusalimu Eliji Moreh-Rozenberg, a vanrednu posebnu nagradu za "inovativnost i sklonost eksperimentisanju u doba pandemije" dobio je Drezdenski simfonijski orkestar.

Nagrade su dodeljene i u kategorijama najbolji evropski kulturni menadžer,  najbolji kulturni pokrovitelj,  najbolji obrazovni program u oblasti kulture, evropski kulturno-turistički region, kao i za urbanu kulturu i za održivo tržište kulture, saopšteno je na sajtu Kulturmarken.de.

Nagradu je 2006. utemeljio kulturni menadžer Hans-Konrad Valter i dodeljuje se za inovativni menadžment u kulturi, pionirski kulturni marketing i održivu podršku kulturi. Ona se dodeljuje u ukupno osam kategorija i u novije vreme u Evropi važi za jednu od najnaprednijih nagrada koja se dodeljuje kulturnim projektima okrenutim budućnosti.

Zbog teške epidemiološke situacije u Nemačkoj, nagrade dobitnicima neće kako je ranije planirano biti dodeljene 11. novembra  u Drezdenskoj državnoj operi, u okviru manifestacije Kuturinvest-kongres 2022.  nego na individualnim ceremonijama.

Laureatima će svečano biti uručena dvadesetak centimetara visoka bronzana statueta Aurika, koja simboliše izvrsnost, privlačnost i raznolikost evropskog kulturnog tržišta.

Raniji laureti nagrade Najbolji evropski trend brend bili su, između ostalih, Javna biblioteka u Oslu, berlinski Štegrajf (Stegreif) orkestar,  muzej Državna zbirka skulptura iz Drezdena i voz kulture Berlin-Vroclav.

Pokrovitelj nagrada za evropski kulturni brend su pokrajinsko ministarstvo za nauku, kulturu i turizam Saksonije i prestonica te nemačke pokrajine Drezden, a uz podršku 60 partnera iz oblasti privrede.

Izvor: EURACTIV.rs

Foto: ns2022.rs