Proseko, voćno penušavo vino sa severoistočnih brdovitih predela Italije, dobija na popularnosti, što ugrožava poziciju proizvođača šampanjca, koji već dugo dominira na tržištu penušavih vina. Po obimu prodaje proseko je postao najprodavanije penušavo vino u svetu.

 

Prodaja italijanskog penušavog vina premašila je prodaju šampanjca pre pet godina i sada je s 544 miliona boca veća za 75%, preneo je Asošiejted pres.

 

Šampanjac i dalje drži primat u prihodima, pošto je 2017. doneo 4,9 milijardi evra na 307 miliona prodatih boca, a 2,8 milijardi je došlo od izvoza.

 

Prosekovi mehurići, međutim, još nisu pukli - ove godine je izvoz porastao za 16% u odnosu na rekordnih 804 miliona evra 2017, navodi AP.

 

Što je još gore za šampanjac, prodaja proseka je, prema jednoj proceni, porasla za 40% u matičnoj zemlji šampanjca, Francuskoj.

 

Majkl Edvards, stručnjak koji je sudija u stručnom časopisu o vinima i autor knjige "Najbolja vina Šampanje", rekao je da su potrošači sve zainteresovaniji za penušava vina.

 

"Proseko je kapitalizovao želju da se piju penušava vina, ne nužno šampanjac", rekao je on.

 

Uspeh italijanskog penušavog vina se pripisuje nižoj ceni i njegovom profilu kao pogodnom da se pije na svakodnevnim proslavama, zbog čega je popularan u Velikoj Britaniji, SAD i Nemačkoj - tržištima na kojima je šampanjac dugo cvetao.

 

S prosečnom cenom proizvodnje od 3,7 evra po boci, tek delom od 10,24 evra za šampanjac, proseko je pristupačniji da se pije posle posla ili na neobaveznim druženjima, bez pompe i posebnih prilika.

 

Izvor: Beta

Foto: Beta/AP