Francuske televizijske stanice u svojim informativnim emisijama Evropskoj uniji posvećuju veoma malo prostora. Nešto malo više pažnje pridaje se temama poput Bregzita, migrantske krize i odnosa EU i SAD, ali se predstojeći majski izbori za Evropski parlament gotovo ne spominju, kao ni vodeći kandidati evropskih partija, pokazuje istraživanje koje je obuhvatilo šest vodećih francuskih televizijskih kanala.



Prošle, 2018. godine, EU u Francuskoj nije bila u centru medijske pažnje. Prema studiji Fondacije Žan Žores, EU je u ukupnoj informativnoj ponudi u Francuskoj bila zastupljena sa svega 13,2%, piše EURACTIV Francuska.

 

Stručnjaci te fondacije i članovi rukovodstva Evropskog pokreta u Francuskoj Remi Brok i Teo Verdije koristili su za svoje istraživanje podatke informativnog barometra javno-pravnog Nacionalnog audio-vizuelnog instituta (INA).

 

Oni su se usredsredili na informativni program ukupno šest televizija, među kojima privatne TF1, francusko-nemačke televizije Arte i Kanala+, čiji je vlasnik medijski konglomerat Vivendi.

 

U studiji su konstatovali da su u vestima najviše zapostavljene evropske institucije, koje sa "čistom" evropskom politikom čine svega 2,7% svih načetih tema. Taj postotak dodatno pada na 1,9% ako se iz istraživanja izuzme Kanal+, koji zbog svoje programske koncepcije daje evropskim temama više prostora od drugih televizija.

 

Povrh toga, u skromnoj minutaži koja je bila posvećena Evropskoj uniji dominirale su uglavnom tri  teme: Bregzit, migracije i odnos prema SAD. Te tri teme zauzele su 40% ukupnog izveštavanja o EU.

 

Tako je Bregzit 2018. bio tema 147 izveštaja, ili 20,3% svih vesti o EU. Međutim, dok je odlasku Britanije posvećeno relativno mnogo pažnje, sami akteri su bili znatno manje pod reflektorima - glavni evropski pregovarač o Bregzitu, Francuz Mišel Barnije pojavio se u samo devet odsto priloga vezanih za EU.

 

Migracijama su fancuske televizije posvetile 88 priloga, a odnosima Brisela i Vašingtona 54. Četvrto mesto zauzele su ekološke teme na nivou Unije, sa 45 priloga.

 

Interesantno je da evropski izbori 2018. godine gotovo da i nisu bili tema za francuske televizije. O njima je bilo reči u svega 25 priloga, od kojih 15 na televiziji Arte i šest na TV Frans 2. Pred kraj godine malo više pažnje na izbore skrenula je najava kandidature izborne liste "Žutih prsluka".

 

I špicenkandidati velikih evropskih partija bili su za televizijsku publiku u Francuskoj gotovo potpuno nevidljivi: kandidat evropskih narodnjaka Manfred Veber i kandidat socijaldemokrata Frans Timermans dobili su osam, odnosno četiri informativna priloga, koje je sve emitovala televizija Arte.

 

U tom kontekstu kao da se populizam isplati: italijanski vicepremijer i ministar unutrašnjih poslova Mateo Salvini bio je jedini evropski političar koji je 2018. godine privukao značajniju pažnju francuskih televizija. To se može pre svega objasniti njegovim ksenobnim istupima o migracijama i napetim odnosima Pariza i Rima.

 

Izvor: EURACTIV.de

Foto: Pixabay