Evropska komisija saopštila je 24. juna da je panevropsko testiranje prehrambenih proizvoda pokazalo da se neki proizvodi u istom ili sličnom pakovanju razlikuju po sastavu u različitim zemljama ali da to ipak nije masovna pojava. Članice EU sa istoka bloka dugo su se žalile da im se isporučuju proizvodi koji nisu identični onim na tržištima na zapadu Unije.

 

Predsednik Evropske komisije Žan-Klod Junker u govoru o stanju Unije 2017. obavezao se da će se baviti pitanjem različitog kvaliteta proizvoda zavisno od toga da li se prodaju u "starim" ili "novim" članicama EU.

 

Istraživanje koje je sproveo Zajednički istraživački centar (JRC) Evropske komisije pokazalo je da se 9% upoređivanih proizvoda, iako im je pakovanje isto, razlikuje po sastavu.

 

Još 22% proizvoda razlikuje se po sastavu a pakovanje im je slično, pokazalo je istraživanje gotovo 1.400 proizvoda u 19 članica EU.

 

Istraživanje nije ukazalo na dosledan geografski obrazac.

 

"Rezultati su neujednačeni - srećan sam što nisu nađene razlike u sastavu hrane označene robnom markom koja se prodaje na istoku u odnosu na onu koja se prodaje na zapadu ali sam zabrinut što trećina proizvoda sa istom ili sličnom robnom markom ima drugačiji sastav", rekao je evropski komesar odgovoran za JRC Tibor Navračič.

 

Evropska komesarka za pravdu i potrošače Vera Jurova istakla je da neće biti dvostrukih standarda na jedinstvenom evropskom tržištu.

 

Ona je dodala da će se zahvaljujući novim propisima kažnjavati nejednaki kvalitet i jačati moći tela zaduženih za zaštitu potrošača.

 

"Evropski potrošači biće sigurni da će zaista dobiti ono što kupuju", izjavila je Jurova.

 

Analizirano je 1.380 uzoraka 128 različitih prehrambenih proizvoda ali se taj uzorak ne smatra reprezentativnim s obzirom na ogroman broj proizvoda na tržištu EU.

 

U istraživanju su učestvovali Bugarska, Kipar, Češka, Danska, Estonija, Francuska, Grčka, Hrvatska, Italija, Letonija, Litvanija, Mađarska, Malta, Nemačka, Poljska, Slovačka, Slovenija, Španija i Holandija.

 

Evropska komisija danas je objavila i novi poziv za podnošenje predloga za jačanje kapaciteta organizacija potrošača za testiranje proizvoda i otkrivanje potencijalo loših praksi sa budžetom od 1,26 miliona evra.

 

Izvor: EURACTIV.rs

Foto: Shutterstock.com