Železnička škola u Beogradu potpisala je ugovor o saradnji sa nemačkom privatnom železničkom kompanijom "Lenderban" u cilju modernizacije nastavnih sredstava, tehnike i učila te škole. Ministarstvo prosvete Srbije saopštilo je da saradnja sa kompanijom Lenderban predviđa i podršku u realizaciji praktične nastave i saradnju u obrazovanju stručnog kadra. Prema pisanju nemačkih medija, sporazum je od obostrane koristi, a Lenderbanu će obezbediti stručni železnički kadar, pre svega mašinovođe, kojih je sve manje i za kojima vlada velika potražnja.

 


Savetnik ministra prosvete Srbije nadležan za poslove srednjeg obrazovanja Aleksandar Pajić rekao je da se sporazumom, koji je potpisan 26. februara, stvara prilika da se učenicima Železničke škole predstavi evropski standard, kako bi stečeno znanje kasnije upotrebili za modernizaciju železničkog sistema Srbije.

 

"Istovremeno to je i prilika za učenje nemačkog jezika, studijske posete i usavršavanje nastavnika i učenika u Nemačkoj", kazao je Pajić. I direktor Lenderbana Volfgang Poleti rekao je da je ta kompanija spremna da određenom broju učenika ponudi i mogućnost daljeg usavršavanja u železničko-školskom centru kompanije, saopštilo je Ministarstvo prosvete.

 

Nemački mediji objavili su da železničke kompanije u toj zemlji već duže vreme imaju velike poteškoće da popune prazna mesta u upravljačkim kabinama lokomotiva. Samo javnom preduzeću Nemačke železnice (Deutsće Bahn) nedostaje širom zemlje više od 700 mašinovođa, zbog čega na pojedinim lokalnim relacijama putnike već mesecima umesto vozova prevoze autobusi.

 

Kompanija Lenderban čije je sedište u bavarskom gradu Fihtahu sada je, u potrazi za kadrovima, primenila novu taktiku i svoje buduće i stručno železničko osoblje traži na Balkanu.

 

Lenderban je objavio da sa Železničkom školom u Beogradu planira tesnu saradnju u obrazovanju stručnog kadra za železnički saobraćaj u Srbiji i u Nemačkoj.

 

U saopštenju se prenose i reči Volfganga Poletija da sporazum potpisan u Beogradu predstavlja kamen temeljac za dugoročnu saradnju koja će biti od jasne koristi za obe strane.

 

Tomas Prehtl, direktor Bavarskog udruženja železnica (BEG), regionalnog državnog preduzeća koje upravlja regionalnim železničkim putničkim saobraćajem, istakao je da je Bavarska zainteresovana da dobije obrazovane mlade kadrove kako bi se obezbedila budućnost lokalnog saobraćaja. "Vredno pažnje u ovom projektu je što  kroz poseban oblik saradnje nastaje vin-vin situaija za obe strane", rekao je Prehtl.

 

Projekt sa beogradskom tehničkom školom, kako se navodi u saopštenju nemačke kompanije, predviđa i da odabranim polaznicima školovanja za mašinovođe bude ponuđen i tečaj nemačkog jezika. Takođe, učenicima će već u saobraćajnoj školi u Srbiji biti prenet deo stručnih kvalifikacija neophodnih u Nemačkoj.

 

Lenderban navodi da će po završetku školovaja delu srpskih polaznika ponuditi nastavak školovanja u sopstvenoj železničkoj školi u Nemačkoj.

 

"Zatim će produbiti svoje praktično iskustvo i raditi kao mašinovođe u Nemačkoj u skladu sa nemačkim platnim i socijalnim standardima. Lenderban će se posvetiti njihovoj održivoj integraciji i za tu svrhu zapošljava i posebne poverenike za integraciju. Konačno će se, posle nekoliko godina, dobro obučeni i i visoko kvalifikovani saradnici vratiti u Srbiju, obogatiti srpsku privredu i postaviti kadrovske osnove za započetu modernizaciju srpske železnice", piše u saopštenju nemačke kompanije.

 

Mediji su preneli reči portparola Lenderbana Jerga Puhmelera da ta kompanija godišnje računa sa deset do petnaest mladih mašinovođa iz Srbije.

 

On je precizirao da će apsolventi stručnog školovanja u Srbiji, koji budu "pristojno" savladali nemački jezik, biti upućeni u Nemačku gde će posle šest meseci dokvalifikacija moći kao mašinovođe da rade za Lenderban.

 

Izvor: EURACTIV.rs

Foto: Landerbahn